Yanlışlıkla golf topuna vurmak: kural nedir?

Golf grupları arasında geleneksel bir gelenek: "Bu bir!" Diye bağırmak. veya "bu bir felç!" ne zaman bir oyun arkadaşı, başlama sahasında sürücü ile sallanıp golf topunu golf topundan kazara düşürürse. Ancak, golf topunuzu başlama alanında kazayla vurmak veya vurmak bir vuruş mu?

Kısa cevap: Hayır. İnme olarak sayılmaz. Ayrıca ceza vuruşu da yoktur.

Tişört üzerindeki bir golf topu henüz "oyunda" değil

Yanlışlıkla topun tişörtünden düşmesi bir vuruş olarak sayılmaz, ama bu neden? Sonuçta golfçü golf topuyla temas kurdu. Hemen hemen her bağlamda, bu ya bir vuruş ya da bir ceza.

İşte açıklama: Başlama sahasından vuruş yapılana kadar top oyunda değerlendirilmez. Bu nedenle, golf topu hala tişörtün üzerindeyken, henüz oyunda değildir.

Sopanın sallanması veya titreyen eller veya golf sahasında sürücünüz veya diğer sopayla topun tişörtün dışına çarpmasına neden olan herhangi bir benzer hareket vuruş değildir. Vuruş tanımında, amaç anahtardır - unutmayın, bir vuruş, golfçünün topa vurma niyeti ise vuruştur (bu aynı zamanda bir nefesin vuruş olarak sayılıp sayılmayacağını belirlemede anahtar sorudur).

Ceza yoktur, vuruş olarak sayılmaz ve top yeniden atılır ve oynanır.

Unutmayın, bu "top oyunda olmadığı için bir vuruş değildir" açıklaması sadece başlama alanı için geçerlidir. Topa bir vuruş yaptığınızda, top "oyundadır". Bir top bir çukurda oyuna girdiğinde, yanlışlıkla topla temas etmek genellikle bir cezaya neden olur. Bkz. "Bir deneme vuruşuyla yanlışlıkla topa vurduğunuzda kural nedir?"

En kötü durum senaryosu: topun tee üzerinden vurulması ceza ile sonuçlanır

Unutmayın, bunun olduğunu hiç görmedik veya olduğunu duymadık. Ama sırf eğlence olsun diye, başlama sahasında bir topa yanlışlıkla vurmanın skorunuza bir vuruş ekleyeceği bir senaryo hayal edelim:

  • Topa hitap edersiniz, güçlü bir yırtık alırsınız ve topun topun üzerinde el değmeden oturduğunu görmek için aşağıya bakarsınız. Niyetiniz topa vurmaktı, bu yüzden ıskalamış olsanız bile, vuruş olarak sayılır.
  • Vuruş yaptığınız için, top hala tişörte oturmasına rağmen oyunda.
  • Yani topa ikinci kez hitap ediyorsunuz ve sopayı sallarken topu tişörtün üzerinden atıyorsunuz. Bil bakalım ne oldu - şimdi Kural 9.4'e göre vuruş olarak sayılıyor. Top oyunda olduğu için, ekipmanınızla hareketsiz bir topa dokunduğunuzda bir vuruş cezası değerlendirmelisiniz.

Bu senaryo başınıza gelirse, tenis oynamanızı şiddetle tavsiye ederiz. Ya da sadece gül ve sallanmaya devam et.

Yorum yapın